Videoteenused meie stuudios Tallinnas või teie soovitud asukohas

Podcasti käivitamine ja levitamine – küsimused, mis aitavad sul algusest peale asju õigesti teha.

Mida soovid saavutada?

  • Suhete ehitamine oma kuulajatega
  • Enda tutvusringi kasvatamine läbi külaliste kutsumiste.
  • Klientide saamine
  • (Persooni) Brändi tuntuse tõstmine
  • E-maili listi kasvatamine
  • Raha teenimine podcasti tasuliste osade pealt
  • Enda arendamine

Mida selgem on enda “miks”, seda suurem on tõenäosus, et jõuad kaugemale kui 10 osa salvestamine.

Kes on su kuulajad?

  • Kellele täpselt sa saadet tegema hakkad

Miks veel üks podcast ehk kuidas sa kuulaja jaoks eristud ja parem oled?

  • Ainulaadne teema
  • Sinu persoon
  • Oled parem intervjueerija
  • Kasulikum ja praktilisem sisu
  • Huvitavam formaat

Millise formaadi valid?

  • Soolo
  • Arutate samade inimestega erinevaid teemasid
  • Samad inimesed, aga vahel kutsute külalise
  • Alati külaline ja arutate koos võrdne võrdsega
  • Oled intervjueerija rollis ning ise räägid pigem vähe ja suunad vestlust

Samuti on vaja enda jaoks paika panna, kui pikad hakkavad osad olema. 15 – 90 minutit on pigem tavapärane. Eestis, kus autosõidu vahemaad pole nii pikad ja trennid ei ole samuti väga pikad, on 60 minutit hea, mida ühe soojaga ära kuulata.

Samuti on vaja ära otsustada, kas teed ainult audio versiooni või võtad ka youtubest maksimumi ja teed kohe ka videona. Viimane annab kindlasti levikule juurde, aga sinna me veel artiklis jõuame

Milline on saate enda ülesehitus?

  • Milline on algus
  • Hooki kasutamine
  • Tunnusmuusika
  • Kuulajate küsimused
  • Reklaam (alguses, keskel, lõpus)

Milline on saate graafika?

  • Logo
  • Värvitoonid
  • Saadete pildid, mida kuvatakse podcasti mängijates / youtubes
  • Video formaadi puhul kogu ruumi väljanägemine

Saate produktsioon?

  • Teed kõik ise
  • Võtad appi partnerid, et saaksid maksimaalselt külalisele keskenduda.
Meie meeskond aitab teil vajadusel kohapeal enne lindistust kõik valmis sättida

Mida arvesse võtta külalise kutsumise puhul, et saade saaks maksimaalselt hea?

  • Milline on kutse (e-mail, video, kõne)? Mida personaalsem, seda parem. Kutsudes mõtle läbi, mis kasu tema tulekust saab ja too see ka välja. Win-win töötab alati kõige paremini.
  • Milline on eelkommunikatsioon? Kuhu tulla? Kui palju ja mida ettevalmistada? Kas filmitakse? Kui palju saadet kuulatakse?
  • Kuidas lood kohapeal külalisele mõnusa olemise ja õhkkonna, kus ta tahab vestelda? Nipp: suhtu temasse nagu heasse sõpra, kes sulle üle saja aasta külla tuleb ja tahad tema eest kõik ära teha, et tal maksimaalselt mugav oleks
  • Lobisege alguses niisama.
  • Saage enne saadet kokku (video vahendusel)
  • Mida parem enda ettevalmistus, seda sisukam saade saab
  • Ettevalmistusel loe tema artikleid, raamatuid, kuula varasemaid saateid, uuri ühistelt tuttavatelt, vaata tema sotsmeedia kontosid (insta, fb, tiktok, linkedin)
  • Ole uudishimulik, sealt tulevad ka head küsimused.
  • Lase rääkida. Kuulajatele ja külalisele ei meeldi vahelesegamine ja kui tal läheb rääkimise isu ära, siis saad kehva saate
  • Kindlasti paku vett, kohvi, enne võimalust wc-s käia, vajadusel kurgupastilli kui peaks olema köha.
  • Enne saadet räägi ära, mis saama hakkab ja kas sul on endal mõned soovitused või reeglid talle.
  • Mida vabam oled sina, seda vabam on külaline ja seda parem saade tuleb.
  • Milline külaline ja tema teema sobib sinu kuulajatega kõige paremini?
  • Saadet tehes arvesta sellega, et kuulaja ei tea tema tausta nii palju kui sina (kuna oled teinud eeltööd)
  • Mida rohkem näed ise vaeva külalise ägeda tutvustuse kokkupanekul, seda rohkem avab ennast ka külaline ise.
  • Mõtle enda jaoks läbi, kas küsimused on paberil või kasutad arvutit. Mõlemal omad plussid ja miinused.

Kuidas jõuda kuulajateni ehk saadete levitamine

  • Enda e-maili list
  • Sotsiaalmeedia kanalid (insta, fb, linkedin, fb grupid, külalise enda kanalid)
  • Youtube
  • Anchor.fm abil podcasti mängijatesse
  • Google, kus tuleb välja podcasti osale tehtud veebileht
  • Kuulajad ise levitavad (sinu poolt selleks üleskutse ning boonuseks võid ka auhindu loosida).
  • Võimalikult põnev pealkiri ja sisukirjeldus, mis kohe kutsub kuulama.
  • Delfi või TV3 platvorm, kes aitavad sul kaugemale jõuda
  • PR
  • Teised veebilehed/portaalid, kes vajavad sisu.

Boonus!

Videoga podcasti tehes märgi ära Youtubes ka küsimuste kohad (saad kirjeldusse panna kellaajad, millal midagi küsiti). See teeb kuulajate jaoks elu mugavamaks ning lisaks saad Google poolt suurema pinna, mida otsingu tulemustes kuvatakse

Kuidas oma Youtube’i videotele ajatempleid lisada?

Kõigepealt logi enda kontole sisse ning vali video, mida soovid muutma hakata (edit). Ajatempleid saab seejärel lisada video kirjelduse lõppu.

  • Vali video, millele soovid ajatempleid lisada.
  • Vaata video läbi ning vali olulised momendid välja. Nendest saavad sinu video peatükkide algused.
  • Mine video muutmise lehele (edit).
  • Kirjuta ajatempleid formaadis “00:00” ning selle järel kirjuta sellel hetkel algavale peatükile pealkiri või kirjeldus. Tee neid nii palju, kui soovid.
  • Kui kõik ajatemplid on lisatud, salvesta muudatused. Sinu lisatud peatükid lingivad nüüd automaatselt video sellele ajale, mille sisestasid.

Näide:

NB! Ära unusta, et sa ehitad kuulajaskonda inimene-inimese haaval ja kohe ei olegi sul tuhandeid kuulajaid. See ongi hea, sest eks ka esimesed saated on tihti rabedamad – kõikidel alustajatel. Aga oluline ongi pihta hakata ja kasvada ise koos kuulajaskonnaga.

Sulle võib veel huvi pakkuda

Helista +372 5662 4562 või kasuta kontaktivormi meiega ühenduse võtmiseks.

Ahti Kaskpeit MS
Ahti Kaskpeit
+372 5662 4562
ahti@marathonstudios.ee

Oda 2, Tallinn, 10415
Kalaranna ja Oda tänava nurga peal. Paekivist majaosa.

Tee stuudiosse