Turunduslabori "12 tundi turundust" otseülekanne

 

 

26. märts 2021 oli Marathon Stuudio jaoks tähtis päev. Tegime koos Turunduslabori ja Timo Porvaliga ajalugu ehk tootsime otseülekande Eesti seni suurimale turundusüritusele “12 tundi turundust”.

Ahti tahtis nii pikka live’i teha juba ammu. Õieti rääkis ta paar aastat tagasi Timole lausa 24-tunnisest turundusmaratonist, mis toona siiski teoks ei saanud. Kui Timo tuli selle aasta alguses jutuga, et teeme märtsi lõpus ühe vinge 12 tundi kestva turundusürituse, olime meie Marathonis sellega otse loomulikult kohe nõus.

Väljakutse oli korralik: pidime võimalikult väikse tiimiga (thanks, Covid!) tootma kvaliteetse pildi ja heli, mis jõuaks umbes tuhande vaatajani. Selline hulk vaatajaid oli Timo eesmärk ja mis meil sai selle vastu olla! Teeme ära! (Seda, et vaatajanumbrid lõpuks rohkem kui neli korda suuremad on, poleks keegi meist arvata osanud.)

Saate kontseptsioon sai üsna kiiresti paika: igal täistunnil alustab uus esineja, kes avab oma teemat 40 minutit ja vastab 10 minuti jooksul küsimustele. Seejärel läheme otseülekandest 10-minutisele pausile ja näitame vaatajatele varem valmis filmitud videoklippe Turunduslaborist ja “Ekspodime” podcastist.

Esinejate list oli muljet avaldav: turundushuvilistele olid valmis oma teadmisi jagama Roland Tokko, Karl Kangur, Sven Nuum, Shalini Mody, Priit Kallas, Richard Rõõmusaar, Peeter Marvet, Diana Taluri, Ketlin Kasak, Taavi Kalvi, Indrek Saul ja Olesija Saue. Kui esinejad on nii vinged, peab ka produktsioon sama kõrgel tasemel olema. Peame tegema midagi sellist, mida me kunagi varem teinud pole ja seda 12 tundi jutti!

Alustasime ettevalmistustega varakult. Käisime läbi kõige pisemadki detailid ja püüdsime ära arvata, mis tuksi võib minna. Kui mõnel tiimiliikmel midagi sellist pähe tuli (äkki jääb kellegi jalg juhtmete taha; mis siis saab, kui mõni esineja hommikul teatab, et on lähikontaktne jne jne) elimineerisime võimaliku ohu või paime paika plaani B.

Rentisime juurde hulga tehnikat, et pilt ja heli oleksid võimalikult hea kvaliteediga, näiteks polnud me varem kasutanud slaiderit ehk liikuvat kaamerat. Samuti ostsime uue, varasemast mitu kraadi kangema režiipuldi. (Režii on lihtsalt öeldes see, millises järjekorras millise kaamera pilti vaataja mingil ajahetkel näeb. Režiipuldist käib selle pildi valimine ja juhtimine.)

Otseülekande kanaliks valisime Facebook Live’i, kuna seal ei ole vaatajate arv piiratud nagu Zoomis. Küll aga on piiratud ühe Facebook Live’i kestus – kuulu järgi polnud seal üle kaheksa tunnist saadet võimalik teha.

Otsustasime selle järgele proovida. Paar päeva enne üritust pani Ahti ühe FB Live’i käima, mille Facebook sekundi pealt kaheksa tundi hiljem kinni pani. Kui nii, siis nii. Saatepäeval tuleb otseülekanne poole pealt lihtsalt katkestada ja uuesti käivitada. Lootsime, et kõik toimib ja enamik vaatajaid tulevad meiega kaasa.

Teadsime, et Karl Kanguri peame otsepilti võtma läbi Zoomi Vietnamist. See oli meie jaoks tehniliselt natuke keerukam kui otsepilt stuudiost, sest võimalusi, et midagi valesti võib minna, oli rohkem. Paar päeva enne live’i selgus aga, et peame Zoomist eetrisse võtma ka Roland Tokko ja Taavi Kalvi. No pole midagi, teeme ära!

Saatepäeva hommikul võttis Ahti kogu tiimi kokku, viis meid ühele lainele ja ütles, et me teeme koos ühe erakordse ja vinge asja.

Ja me tegimegi!

Kõik sujus lihtsalt per-fekt-selt! Saame uhkusega öelda, et tootsime ülihea kvaliteediga saate kõigest kolme inimesega. Kolme kaameraga žongleeris Petri Hütt, režiid tegi meie Wonder Woman Elise (kes rõhutab, et alles möödunud aasta novembris teadis ta vaevalt, mis asi on režiipult, aga tänu Ahtile on temast lühikese ajaga tõeline proff saanud) ning heli ja kogu produktsiooni eest vastutas meie pealik Ahti. Õnneks ei pidanud me kordagi muretsema ka 12 tundi kaamerate ees olnud Timo pärast. Me ei kahelnud temas hetkekski.

Ja saate sisu! Esinejate suust tuli puhast kulda, lausa lust oli nendega töötada. Inspireeriv, hariv ja huvitav sisu innustab ka meid oma tööd tegema ja annab jõudu. See oli ülikihvt!

Meil oli stuudios nii hea energia, et isegi pärast saate lõppu ei tahtnud keegi koju minna. Ahti oli eelneval ööl kõigest paar tundi maganud, aga talle otsa vaadates sellest küll aru ei saanud. Kui adrekas on üleval, saab paari tunni une ja kolme liitri kohviga uskumatuid asju korda saata.

Selle tiimiga läheks iga kell luurele. Või teeks veelgi vägevamaid live’e!

“12 tundi turundust” jälgis kõrghetkel korraga rohkem kui 3600 inimest, aga neid, kes 12 tunni jooksul ekraani ette sattusid, oli kokku kindlasti palju-palju rohkem. Tagasiside saatele oli uskumatult positiivne ja selle järellainetus kestis veel mõnda aega.

Vägev!

Kui sul on mõni pöörane idee, mille teostamiseks vajad proffi video- ja heliproduktsiooni tiimi või oled alles alustaja, kes tahab teha oma esimest veebiseminari, siis kuulame huviga! Oleme sulle sinu unistuste ellu viimisel igal juhul abiks.

Anna endast märku! 🙂